Sunday 18 June 2017

Siapa Aku??

Haaa.. Tergerak pulak dalam hati aku nak menulis di dalam ruangan blog ni. Dulu aku pernah ada blog juga, tetapi disebabkan aku kurang masa dan waktu pada ketika itu, blog tu tah ke mana hilangnya. hahaha..

Siapa aku?

Mak dan ayah aku bagi aku nama yang paling unik sekali. AHMAD SARJI. Semua tempat yang aku pergi, jarang la aku jumpa nama sama macam ni. Kalau nama korang Firdaus, Farhan, Aiman, dan etc mesti banyak yang sama. Disebabkan perkara itu, aku rasa sangat UNIK. :)

Kawan-kawan panggil aku dengan nama panggilan yang macam-macam. Ag, Ahmad, Sarji, Jijie, Gie dan bayak lagi la. Tu belum masuk nama yang depa dok menganjing aku. Tapi, dalam banyak-banyak nama, yang paling unik adalah Haikal Ryan. Nama ni aku dapat masa aku kerja sebagai model sambilan dulu-dulu masa muka tengah jambu. Jadi, aku suka dengan nama tu so, aku masukkan sekali dalam nama yang mak ayah aku bagi. Maka wujudlah AHMAD HAIKAL SARJI RYAN.

Aku kerja ape?

Kalau korang nak tau, aku ni buat macam-macam kerja. Maklum la, bukan dari keluarga senang. Aku pulak anak sulung daripada 7 beradik, maka, bertambahlah tanggungjawab aku. Aku mmg suka kerja. Banyak la kerja aku da pernah buat dan aku gunakan semua yang ada pada diri aku ni sebaik mungkin untuk dapatkan sumber kewangan. Receptionist, kerja kilang, kerja angkat meja dekat hotel tu, kerja jual simkad depan bank, jual buah-buahan dan aiskrim tepi jalan, model sambilan, jual baju, mengajar, pelatih pusat tusyen, pegawai hr, akauntan, dan banyak lagi. Versatile aku ni. hahaha.. 

Mesti orang tertanya-tanya apa kelulusan aku kan smpai aku boleh kerja dalam banyak bidang. haaaaa... Alhamdulillah aku diberikan otak yang pickup oleh Allah. Aku masa kat universiti dulu, pulun la semua subjek yang ade. Kursus-kursus free yang universiti anjurkan semua aku sertai. Hasilnya, banyak benda aku boleh buat. 

Sekarang, aku merupakan pengasas sebuah jenama pakaian eksklusif iaitu JEJANZ WEAR EXCLUSIVE. 

Tak pernah dengar pun Jejanz Wear Exclusive ni?

Haaaa.. memang la korang tak pernah dengar, sebab nama pon EXCLUSIVE. Pakaian jenama Jejanz ni adalah rangkaian jenama private di mana, kami hanya design baju khas untuk individu tertentu sahaja. Paling banyak keluaran untuk satu design hanya 100 helai sahaja. Tak sempat nak viral, stock dah habis. Terima kasih kepada designer aku dengan rekaan yang meletup. 

Selain berniaga, aku juga merupakan tenaga pengajar di salah sebuah IPT dalam negara. Kalau korang nak belajar tentang alam sekitar, statistik, bahan, kekuatan struktur, boleh la masuk kelas aku. Tapi kene fokus sebab aku garang. 


Dah kahwin? 

Soalan ni sangat menusuk kalbu. Abang belum kahwin lagi dik. Itu sahaja, malas nak panjang cerita tentang hal ini.

Duduk di mana?

Sekarang aku menetap di sebuah rumah yang bagi aku selesa sangat di Bandar Baru Rinching, Semenyih. Kawasan taman yang harmoni dengan jiran-jiran daripada pelbagai latar belakang, kaum dan agama. 


Ini la aku..

                                    


No comments:

Post a Comment

MELAHIRKAN MODAL INSAN MELALUI PENDIDIKAN

Pendidikan adalah satu jalan terbaik dalam membentuk modal insan yang cemerlang, mempunyai jati diri yang terbilang, berpesonaliti, berkep...